Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
De meeste uitoefenaars van paramedische beroepen zijn gewone btw-belastingplichten met recht op aftrek. Sommige paramedische beroepen vallen echter onder de btw-vrijstelling voor medische prestaties. Het gaat niet om een keuze: men is vrijgesteld of men is het niet.Heel wat paramedici verrichten echter zowel vrijgestelde als belaste prestaties en hebben het statuut van gemengde btw-belastingplichtige. Dit heeft gevolgen, in het bijzonder voor het recht op btw-aftrek.Dit praktische boek biedt btw-toelichting voor een sector waar de onzekerheid over het eigen btw-statuut vaak troef is. Het bevat ook een samenvattende handleiding voor het invullen van de periodieke btw-aangifte.
Paramedische beroepen --- Belasting op de Toegevoegde Waarde --- btw --- paramedisch --- boekhouding --- Allied health personnel --- Belgium --- Taxation --- Value-added tax --- Handbooks, manuals, etc. --- Paramedisch beroep
Choose an application
Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor alle studenten binnen de deelnemende gezondheidszorgopleidingen en hun docenten. Maar ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg is het een welkome hulp bij de uitwerking van eigen programma’s of de hertaling van de boodschappen naar hun eigen context of setting van ‘samenwerken’. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma ‘interprofessioneel samenwerken’. De auteurs gaan in op de link tussen interprofessioneel leren en de praktijk van samenwerken in de gezondheidszorg. Daarna belichten ze het thema samenwerken en teambuilding in al zijn aspecten. Tot slot krijgt de lezer een inventaris en analyse van de verschillende vormen van samenwerken in de preventieve, curatieve en palliatieve zorgsituaties.Deel 2 behandelt de bouwstenen van de modules interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van de te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines.In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-modules. Leer- en werkvormen, een overzicht van de toetsing en de evaluatie van de module zelf komen aan bod.
aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- samenwerkingsverbanden --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Multidisciplinair team --- Samenwerking --- 603.4 --- paramedische beroepen --- teambuilding --- competenties --- beroepsprofielen
Choose an application
De ziekteleer of pathologie bestudeert het ontstaan en verloop van ziektes en is daarmee de kern van de geneeskunde. Voor paramedici zoals verpleegkundigen, ergotherapeuten en diëtisten is de basiskennis van ziekteleer en de beheersing van het vakjargon essentieel om een zinnige rol te spelen in het therapeutisch beleid en te kunnen communiceren met artsen an andere paramedici. Dit boek biedt een helder overzicht van de belangrijkste onderwerpen uit de algemene interne en heelkundige ziekteleer: van de mogelijke oorzaken van ziekte en het onderzoek van de patiënt tot de algemene en de bijzondere ziekteleer, toegespitst op de inwendige stelsels. Algemene ziekteleer is behalve een overzichtelijk handboek ook een handig naslagwerk voor elke professionele paramedicus.
Ziekteleer --- Verpleegkunde --- 606 --- ziekteleer --- pathologie --- ziekten --- Pathology --- paramedische beroepen --- wondgenezing --- endocrinologie --- pneumologie --- traumatologie --- oncologie --- gastro-enterologie --- besmettelijke ziekten --- kwaadaardige gezwellen --- spijsverteringsstelsel --- fysiologie --- ademhalingsstelsel --- PXL-Healthcare 2019 --- 604 --- verpleegkunde --- algemene ziektekunde, diagnostiek
Choose an application
In een gezonde zorgorganisatie is ethiek onmisbaarHet pluisbloemeffect is een gids voor gedreven hulpverlening voor en door mensen en organisaties. Met getuigenissen en een stevige dosis gezond verstand biedt het zorgverleners die anderen willen inspireren een eigenzinnige inkijk in de kerndimensies van een ethisch inspirerende zorgcultuur, waaraan iedereen kan meewerken.(https://www.academiapress.be/nl/het-pluisbloemeffect)
Bioethics --- Biomedical Ethics --- Health Care Ethics --- Ethics, Biomedical --- Ethics, Health Care --- Ethics, Medical --- Ethicists --- Ethiek --- Zorgethiek --- Zorg --- 603 --- ethiek --- zorg --- medische en paramedische beroepen --- Ehtiek in de zorg --- 614.22 --- Philosophy --- Social ethics --- filosofie --- Professional ethics. Deontology --- zorgsector --- medische ethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- gezondheidszorg
Choose an application
Geestelijke gezondheidszorg --- Hygiène mentale --- Psychische trauma's --- Traumatismes psychiques --- 364.4 --- crisisinterventie --- trauma's --- welzijnswerkers --- Stress --- Trauma (posttraumatisch stress syndroom, psychotrauma) --- Arbeidsgeneeskunde --- Paramedische beroepen --- #KVHB:Stress --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Trauma --- stress --- traumatische stress --- hulpverlening --- psychologie --- 614.8 --- posttraumatisch syndroom --- spoedgevallen --- Hulpverlening. Bijstand --- 361.18 --- 616.2 --- 361.05 --- Médecine du travail --- Professions paramédicales --- (zie ook: oorlogstrauma) --- Trauma's --- hulpverleners --- 364.4 Hulpverlening. Bijstand --- Trauma's. --- hulpverleners. --- Hulpverleners.
Choose an application
Inhoudsopgave DEEL 1 - FUNDAMENTEN 1 Wat is interprofessioneel samenwerken en welke link is er tussen onderwijs en praktijk? 2 Samenwerken en teambuilding 3 Samenwerken in de gezondheidszorg: inventaris en analyse DEEL 2 - BOUWSTENEN 1 Wat is IPSIG? 2 Competenties en beroepsprofielen DEEL 3 - IN DE PRAKTIJK 1 Leervormen binnen een IPSIG-module 2 Hoe worden studenten geëvalueerd? 3 Evaluatie IPSIG Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een ... Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg bestaat uit drie delen die het proces volgen waarin een module interprofessioneel leren samenwerken tot stand kan komen. Het eerste deel legt de fundamenten voor de ontwikkeling van een onderwijsprogramma 'interprofessioneel samenwerken' De auteurs gaan in op de link tussen interprofessioneel leren en de praktijk van samenwerken in de gezondheidszorg. Daarna belichten ze het thema samenwerken en teambuilding in al zijn aspecten. Tot slot krijgt de lezer een inventaris en analyse van de verschillende vormen van samenwerken in de preventieve, curatieve en palliatieve zorgsituaties. Deel 2 behandelt de bouwstenen van de module interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg (IPSIG). De lezer vindt er een uitgebreide bespreking van te bereiken competenties en de beroepsprofielen van de deelnemende disciplines. In het derde deel geven de auteurs een overzicht van de didactische aspecten van de IPSIG-module. Leer- en werkvormen, een overzicht van de toetsing en de evaluatie van de module zelf komen aan bod.
Gezondheidszorg --- Teamwerk. --- Interdisciplinaire samenwerking. --- Opleidingen. --- Group work in education --- Medical care --- Collaboration --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Teamwerk --- gezondheidszorg --- interprofessionele samenwerking --- teamwork --- 601 --- samenwerken --- 601.5 --- integrale zorg --- multidisciplinair team --- patiënt gecentreerde aanpak --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- Professionalisering --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- 616.083 ) Opleiding --- beroepsprofiel --- competenties --- verpleegkundige opleiding [België] --- 613.2 --- Samenwerking --- Verpleegkunde --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- leermethoden --- samenwerking --- verpleegkundige opleiding --- vroedkundige opleiding --- Paramedische beroepen --- Teamwerk --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- Organisatie van de gezondheidszorg
Choose an application
1998
Moeilijke patiënten. --- Patiëntenbegeleiding. --- patiëntenbegeleiding --- cliënten-welzijnswerkers --- communicatie in de hulpverlening --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Patienten --- 613.47 --- moeilijke patiënten --- patiënten --- ziekenhuizen --- Paramedische beroepen --- Relaties arts-patiënt --- Verpleegkunde --- 614.25 --- Behandeling --- Communicatie --- Deontologie (plichtenleer) --- Gezondheidsethiek --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- 362.1 ) Patiëntenbegeleiding --- moeilijke patiënt --- 613.3 --- mondige patiënt --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- zorgverstrekker-patiëntrelatie (verpleegkundige-patiëntrelatie) --- 362.11 --- 361.05 --- 361.2 --- de patiënt in het ziekenhuis --- Professions paramédicales --- Relations médecin-patient --- Nursing --- relation soignant-patient (relation infirmier-patient) --- Patiënten --- Gedragsproblemen --- Patiënt --- Gedragsprobleem --- Rechten --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In deze superdiverse, steeds veranderende samenleving kan je er niet meer onderuit: als we samen willen leven en werken en overleven, zullen we de confrontatie met elkaar niet meer uit de weg kunnen gaan. Respect en verdraagzaamheid lijken de magische woorden maar schieten in de praktijk tekort. Professionals voelen dat gebrek aan goede oplossingen in hun dagelijkse praktijk bij het omgaan met een heterogeen doelpubliek. Vanuit de stem van de minderheid wordt de ervaren heterogeniteit een bron van heterogenialiteit. Dit boek biedt antwoorden op deze uitdaging via een eigen methodiek.
culturele diversiteit --- maatschappelijke hulpverlening --- sociaal werk --- Sociology of social welfare --- Sociology of minorities --- diversiteitsbeleid --- hulpverlening --- Social policy and particular groups --- Hulpverlening --- Multiculturele samenleving --- Interculturele verpleegkunde --- Interculturele communicatie --- welzijnswerk, methoden --- 321 --- maatschappelijk werk --- sociale zorg --- welzijnszorg --- diversiteit --- interculturaliteit --- 328.7 --- Maatschappelijk werk : hulpverleners --- multiculturele samenleving --- 364.62 --- multiculturaliteit --- 615.1 --- Sociaal werk --- 361.1 --- maatschappelijk werk en sociale zorg --- Sociale problemen van allochtone groepen --- Pluralism (Social sciences) --- Belgium --- Nursing --- Cross-cultural studies --- Intercultural communication --- Social aspects --- Multiculturalism --- Mindfulness-based cognitive therapy --- Sociologie van de minderheden --- Sociologie van de welzijnszorg --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- PXL-Social Work 2016 --- maatschappelijke zorg --- migratie --- interculturele communicatie --- Interculturele hulpverlening --- Superdiversiteit --- Coaching --- Geweldloos verzet --- Mindfulness --- Diversiteit --- Methodiek --- Kind --- 603 --- medische en paramedische beroepen
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|